Top
 
 
 

Activeer je beauty

Trainen aan de barre is een ideale manier om van top tot teen fit en lenig te worden en ook om innerlijke harmonie te bereiken.

Een balletstudio: spiegels die een open ruimte weerspiegelen, een glanzende vloer, een houten barre met een rij vrouwen die eraan staan, een typisch beeld van een klassieke dansles. Maar kijk eens wat beter. Deze vrouwen zijn geen balletdanseressen. Dit is een training aan een barre (wordt uitgesproken als “bar”), een fantastische manier om de spiertonus te verbeteren en de houding te versterken.

Harmonie van lichaam en geest

Bewegen van het lichaam is positief en heeft ons iets belangrijks geleerd: of we nu ronder of slank zijn, we trainen omdat het ons goed doet voelen, iets waar madame Galland, een gepassioneerde danseres, met haar hele hart in geloofde.

 
“In klassiek ballet hoopte ik de harmonie die vroeger van mijn moeder uitging, opnieuw te ontdekken. Ik wilde mijn eigen wereld creëren, met haar hulp.”

Maria Galland

De kern van haar filosofie was een passie voor schoonheid, gezondheid en esthetiek, haar overtuiging dat we schoonheid in ons dragen, die behouden kan blijven wanneer we ouder worden door lichaam en geest in harmonie te brengen. Madame Galland zag dans en uiterlijke schoonheid als uitdrukkingen van eeuwige jeugd.

Madame Maria Galland saw both dance and outward beauty as expressions of eternal youth.

Sport voor iedereen

Balletdanseres Lotte Berk ontwikkelde de barre-methode in 1959 nadat ze een rugletsel had opgelopen. Ze wilde ballettraining samenbrengen met revalidatietherapie en ontwikkelde een combinatie van bewegingen geïnspireerd op haar ervaringen met ballet en disciplines als yoga en Pilates, waarbij ze de vloer en de barre gebruikte als balans.

Iedereen kan aan de barre oefenen wanneer men redelijk fit is. Je hoeft geen professionele danseres te zijn om je innerlijke en uiterlijke schoonheid op elkaar af te stemmen. Met de barre kan je datzelfde resultaat bereiken en daarbij ook plezier hebben.

Kracht, evenwicht en gemoedsrust

Trainen aan de barre onderscheidt zich van typische krachttraining doordat er geen extravagante bewegingen zijn. In plaats daarvan doe je kleine, isometrische bewegingen, twee en een halve centimeter per keer, waarbij je je spieren in je core, armen en benen aanspant terwijl je je lichaam stilhoudt.

Voor vrouwen die regelmatig trainen is één keer per week aan de barre genoeg om de spieren te versterken. Voor de rest van ons is het een manier om sterkte, flexibiliteit en balans van de core te vergroten. En misschien om ons evenwicht, gemoedsrust en innerlijke harmonie te brengen waarvan Madame Galland geloofde dat die weerspiegeld wordt in onze uiterlijke schoonheid.

Dit zou je ook kunnen interesseren:

Instituten in je buurt

Vind de perfecte salon in je buurt voor een time out uit de routine van alledag. Schoonheidsspecialisten van MARIA GALLAND PARIS heten je overal ter wereld welkom in hun schoonheidsoases om je lichaam, geest en ziel te verwennen.

Onze topinstituten

Onze website maakt gebruik van cookies om je het best mogelijke resultaat te geven. Door gebruik te maken van onze site ga je hiermee akkoord. Zie ons privacybeleid voor meer informatie over cookies.

OK
22,176